Obchvat Krnova na Bruntálsku je už ve zkušebním provozu

Ve čtvrtek 30. září večer se po nové silnici spojující Krnov a Opavu a po všech sjezdech projela poprvé auta. Zkušební provoz má trvat do prosince. ČTK to řekla mluvčí krnovské radnice Dita Círová.

Severovýchodní obchvat Krnova je dlouhý téměř osm kilometrů a jeho stavba přišla na více než miliardu korun. Jeho část bude zároveň sloužit jako protipovodňová hráz.

Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Miroslav Mazal ČTK řekl, že během provizorního režimu dopravy se budou dál provádět dokončovací práce. "I proto je zatím omezená maximální povolená rychlost na 50 kilometrů v hodině. Dovolené tempo se bude navyšovat do plného zprovoznění plánovaného na prosinec letošního roku," řekl Mazal. Ředitel ŘSD Radek Mátl dodal, že stavba patří mezi největší svého druhu.

Vybudovány byly například mosty v celkové délce více než 800 metrů, protihlukové stěny měří téměř 3650 metrů. Silnice I/57, na níž se město nachází, je součástí významné mezinárodní trasy Ostrava - Opava - Krnov - hraniční přechod s Polskem ve Vysoké-Bartultovicích.

Výstavba obchvatu souvisí právě s otevřením zmíněného hraničního přechodu Bruntálsku. Přechod je určen především pro nákladní automobilovou dopravu. Automobilový provoz silně zatížil obce na trase vedoucí k hranicím. Zástupci ŘSD předpokládají, že po vybudování obchvatu na něj bude převedeno až 4830 aut denně.

Stavba začala v roce 2017. Nyní se už připravuje i západní trasa obchvatu. "Západní obchvat je klíčová stavba a budeme se snažit, aby byla provedena v co nejkratším čase," uvedl starosta Tomáš Hradil (Krnovští patrioti).

Tato trasa vede územím, do něhož umístit novostavbu komunikace není jednoduché především kvůli členitému terénu s velkým převýšením. Komunikace, která má délku 3,3 kilometru, je navržena jako dvoupruhová. Její součástí jsou dva mosty dlouhé 171 a 185 metrů. Výška konstrukce bude v některých místech až 15 metrů nad terénem. Odhad stavebních nákladů v cenách roku 2018 je 750 milionů korun.

(sd, Zdroj: ČTK)