Na železnici v Moravskoslezském kraji velké změny nenastanou

Nový jízdní řád začne na železnici platit od neděle 11. prosince 2022. Dobrou zprávou je, že v Moravskoslezském kraji zůstane rozsah regionální dopravy Českých drah na podobné úrovni jako v současném jízdním řádu. K hlavním novinkám bude patřit prodloužení vybraných regionálních vlaků z Ostravy až do Hranic na Moravě a také rozšíření provozu v úsecích Ostrava – Štramberk a Suchdol nad Odrou – Odry. Původně průjezdná linka S1 Český Těšín – Ostrava – Opava východ bude rozdělena na dvě linky s přestupem ve stanici Ostrava-Svinov. V průběhu roku 2023 nasadí ČD na osobní vlaky mezi Ostravou-Svinovem a Opavou nové elektrické jednotky RegioPanter.

Podle informací Českých drah v regionu pojede denně v průměru 67 spěšných a 767 osobních vlaků. V celém Moravskoslezském kraji je zaveden integrovaný dopravní systém ODIS, který propojuje železniční, autobusovou i městskou dopravu. Od 1. ledna 2023 se ODIS rozšíří až do Hranic na Moravě.

V regionální dopravě v Moravskoslezském kraji dochází k rozšíření poskytování bezdrátového internetového připojení Wi-Fi. Kromě RegioPanterů, netrakčních souprav push-pull, motorových vozů 842 a 811 a k nim nasazovaným přívěsným vozům je nově i ve všech elektrických jednotkách CityElefant. Dále je připojení Wi-Fi postupně dosazováno do všech motorových jednotek Regionova.

Níže jsou podrobněji uvedeny hlavní změny v regionální dopravě Českých drah v Moravskoslezském kraji:

Změna jízdního řádu na trati 271 Bohumín – Ostrava – Hranice na Moravě (linka S3)
U vybraných vlaků dojde ke změně času odjezdů a příjezdů, nově budou vybrané vlaky jezdit z Ostravy až do Hranic na Moravě a zpět, tedy bez současných přestupů v Suchdole nad Odrou.

Změna jízdního řádu na trati 271 / 325 Ostrava – Studénka – Příbor – Kopřivnice – Štramberk – Veřovice (linka S8)
U vybraných vlaků dojde ke změně časových poloh, bude zavedeno více spěšných vlaků Ostrava – Štramberk (a zpět), některé z nich budou nově provozovány i o víkendech.

Změna jízdního řádu na trati 276 Suchdol nad Odrou – Budišov nad Budišovkou (linka S33)
U vybraných vlaků dojde ke změně času odjezdů a příjezdů, více vlaků bude jezdit v úseku Suchdol nad Odrou – Odry (v pracovní dny ve špičkách v přibližně hodinovém intervalu), naopak méně vlaků bude jezdit v pracovní dny v úseku Vítkov – Budišov nad Budišovkou a zpět. Cestující ale budou mít nabídku autobusového spojení s přestupem na nádraží ve Vítkově (autobusová linka ODIS č. 236), kde návazné autobusy budou vyčkávat na příjezd vlaku.

Rozdělení linky S1 Český Těšín – Havířov – Ostrava – Opava (trať 321) na 2 linky: S1 Ostrava – Háj ve Slezsku – Opava a S9 Český Těšín – Havířov – Ostrava
Na trati 321 dojde k rozdělení linky S1 Český Těšín – Havířov – Ostrava – Opava na 2 linky: S1 Ostrava – Háj ve Slezku – Opava a S9 Český Těšín – Havířov – Ostrava. Ve stanici Ostrava-Svinov bude nutné ze / ve směru Opava mezi osobními vlaky přestoupit. Na osobních vlacích mezi Opavou a Ostravou-Svinovem začnou v průběhu roku 2023 jezdit nové elektrické jednotky RegioPanter.

Další podrobnosti najdete zde nebo také tady.

(hav, foto: cd.cz)