Jídlo přes apku? Čtvrtina uživatelů si objednává víckrát týdně, téměř polovina dává kurýrům spropitné

V uplynulých týdnech provedla aplikace Bolt Food průzkum mezi svými uživateli v České republice. Dotazník v české verzi vyplnilo na dva tisíce respondentů.

Tři ze čtyř (76 procent) si jejím prostřednictvím objednají jídlo nanejvýš jednou za týden, ale pětina dva až třikrát týdně, a necelá dvě procenta denně, dokonce i víckrát za den. Domů, ale také do práce, kam si nechává oběd doručit 31 procent uživatelů Bolt Food pravidelně, a jen o pár desetin procenta více alespoň jednou za čas.

Podle hodnocení restaurace v rámci aplikace se orientuje 32 procent dotázaných, a dalších 54 procent při výběru jídla k počtu hvězdiček alespoň přihlíží. Uživatelé Bolt Food si prostřednictvím služby objednávají hlavně ze středomořské kuchyně včetně pizzy (24 procent), další necelá pětina (19 procent) nejraději burgery a desetina kebab.

Ryze českým jídlům dává přednost jen 7,5 procenta dotázaných, zatímco necelé dvě pětiny respondentů žádnou preferenci nemají. Uživatelé aplikace se každopádně nebojí zkoušet nové – jídlo, které ještě nejedli, či z jim neznámé restaurace si rádo objedná 35 procent dotázaných, a přinejmenším jednou za čas dalších 45 procent.

„Z odpovědí na otevřené otázky v rámci dotazníků je zřejmé, že jsou lidé kurýrům velmi vděčni, když vynesou objednávku do schodů či přímo ke dveřím bytu v činžovním domě, přestože to přímo očekává jen necelá třetina respondentů. Vždy také potěší úsměv či přání pěkného dne od kurýra. A sešlo se nám hned několik příběhů, kdy na sebe při předávání objednávky narazili dva staří známí, kteří se neviděli třeba i mnoho let,“ usmívá se Marek Maxa, manažer Bolt Food pro Českou republiku. „Naše data také ukazují, že i v současné ztížené hospodářské situaci obliba doručování jídla dále stoupá. Lidé jen větší měrou využívají různé slevové akce, jaké aplikace Bolt Food neustále nabízí,“ dodává Maxa.

Dotazník Bolt Food měl i anglickou verzi s tím, že oproti českojazyčné variantě se výsledky tohoto vzorku liší jen v detailech. Vyčnívá ale například okolnost, že cizinci o něco méně často dávají spropitné kurýrovi (38 procent oproti 42 procentům), nebo si méně pravidelně nechávají doručit oběd na pracoviště (15 procent oproti 31 procentům).  

Nejstaršímu uživateli Bolt Food, který dotazník vyplnil, je 77 let. Mezi respondenty ale nepřekvapivě převládají mladší ročníky, třetině z nich je mezi 20 a 29, a další třetině 30 až 39 let. Více než dvě třetiny dotázaných (67 procent) používají aplikaci Bolt Food již déle než půl roku, a naopak 17 procent teprve v řádu týdnů. 

Aplikace Bolt Food je dostupná na Google Play i App Store. V Česku si jejím prostřednictvím lze objednat ze dvou tisícovek restaurací v Praze, Brně, Ostravě, Olomouci, Plzni, Českých Budějovicích či Hradci Králové.

Poznámka: Dotazník v české verzi vyplnilo 1830 respondentů a jeho anglickou verzi pak 850. (mabys, zdroj: Bolt)

Příbuzné články