Ostravští dobrovolníci ADRA realizují první nákupy

Dobrovolníci ADRA v Ostravě pomáhají s donáškou nákupů potravin a léků nejohroženějším skupinám obyvatel – osamělým seniorům a lidem v izolaci, kteří nemají přirozenou síť sociálních kontaktů ze strany rodiny, sousedů či známých a zároveň si nemůžou objednat nákupy on-line.

„Bezprostředně po uveřejnění výzvy nás začali kontaktovat naši dobrovolníci, kteří se chtějí do pomoci aktivně zapojit. Momentálně jsou jich desítky, ale očekáváme, že jejich zájem vzhledem k situaci ještě poroste“, uvádí vedoucí dobrovolnického centra ADRA Ostrava Dagmar Hoferková. „Na druhé straně nám telefonují senioři nebo jejich příbuzní a známí, kteří mají o využití služby zájem. Naše koordinátorka tyto žádosti registruje a zároveň „páruje“ konkrétního dobrovolníka a seniora. Pro realizaci nákupu zohledňujeme co nejbližší dojezdovou vzdálenost. Prozatím dokážeme poptávku po nabízené službě pokrýt z vlastních zdrojů a nové dobrovolníky nepřijímáme. Jaký však bude další vývoj, ukážou následující dny“, dodává Dagmar Hoferková.
Jednou z prvních zapojených dobrovolnic je i Kateřina Molitorová. Položili jsme jí pár otázek:

Katko, jak dlouho děláte dobrovolnici?
Budou to už skoro dva roky, co jsem se rozhodla pomáhat osamělým seniorům. Momentálně mám dvě seniorky, ke kterým docházím domů.

Proč jste se rozhodla reagovat na naši výzvu, když už vlastně seniorům pomáháte?
Myslím, že je potřeba v tuto dobu seniory chránit. Určitě je lepší, když nemusí realizovat nákupy sami a vyhnou se riziku nákazy. Proto jsem nabídla svou pomoc. Mám auto, takže můžu zajistit i více nákupů najednou, případně udělat větší nákup.

Nebojíte se?
Ne, ADRA nám předala přesný postup, jak máme nákupy realizovat tak, ať chráníme sebe i seniora. Myslím, že při dodržení tohoto postupu se není čeho obávat.

Jak tedy proběhl váš první nákup?
Koordinátorka Adry mi předala telefonický kontakt na pana Jaroslava ze Zábřehu, který nemá v současné době nikoho, kdo by mu nakoupil. Hned jsem mu zavolala a domluvili jsme se, co bude chtít nakoupit. Pan nemá ledničku, takže jsme nákupní seznam vzájemně konzultovali, ať mu nákup vydrží alespoň na dva až tři dny. V předem domluvenou dobu jsem si pak u něj vyzvedla nákupní tašku, seznam i příslušný obnos. Nákup s účtenkou a zbylou hotovostí jsem pak pověsila na kliku dveří. Neustále jsme přitom byli v telefonickém kontaktu.

Budete chtít v této formě pomoci pokračovat?
Určitě ano, jsem ráda, že alespoň touto formou můžu být užitečná. Myslím, že právě v těchto chvílích je lidská solidarita potřebná a každý z nás by se měl o své okolí zajímat intenzivněji, než kdy jindy.

DOBROVOLNICKÁ CENTRA ADRA
Organizace ADRA má v celé České republice síť patnácti dobrovolnických center, která ročně vysílají do přijímajících organizací více než 2700 dobrovolníků. Do pomoci se zapojilo všech patnáct center. Všichni dobrovolníci jsou v souladu se Zákonem o dobrovolnické službě pečlivě vybíráni, proškoleni a pojištěni. Organizace ADRA zajišťuje, aby se k momentálně nejzranitelnější části populace dostali pouze spolehliví a prověření lidé, kteří nebudou mít tendenci využít současnou situaci ve svůj prospěch.

KONTAKTY:

Ing. Dagmar Hoferková
Vedoucí dobrovolnického centra ADRA Ostrava a zároveň pověřený koordinátor činnosti dobrovolnických center v průběhu mimořádné události
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. |+420 737 913 114 |www.adraostrava.cz

Komunikace s veřejností:
Mgr. Katarína Kijonková, tel. +420 731 157 469, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Více o Dobrovolnickém centru ADRA Ostrava na http://adraostrava.cz/ nebo na www.facebook.com/adraostrava