Plánované „Ostravské metro“ staví na třech páteřních tramvajových linkách

Původní návrh chystaných změn v ostravské tramvajové dopravě označovaný jako Ostravské metro vyvolal spoustu otázek. Na základě četných diskusí i nesouhlasných reakcí byla proto připravena nová varianta tohoto systému linkového vedení. Nová verze reaguje na nejčastější připomínky veřejnosti a vychází vstříc požadavkům vedení jednotlivých městských obvodů. Podle dostupných informací i nadále zachovává výhody původního konceptu změn, který představují tři páteřní linky, které budou jezdit ve špičce v intervalu tří a pěti minut a o víkendech každých deset minut.

Jedná se o linky č. 1, 2 a 8. Dalších devět linek bude na tyto páteřní navazovat. Systém linkového vedení pro Ostravu s novými úpravami je pracovně pojmenován jako Ostravské metro 2.0. V plánu jsou ale i další jednání týkající se tohoto tématu. Občané nadále mohou nový návrh připomínkovat, aby se celý systém podařilo doladit k co největší spokojenosti. Zájemci se s ním mohou také seznámit a otestovat ho v online vyhledávači, který nabízí konkrétní možnosti spojení.

O termínu spuštění bude rozhodnuto během následujících měsíců. Roli v tom bude hrát i plánovaná modernizace významného přestupního bodu na zastávce Karolina.

„Děkujeme všem, kteří věnovali čas prostudování původního návrhu změn a zaslali své připomínky. Jen tak jsme mohli získat užitečnou zpětnou vazbu. V současné době již můžeme s velkou jistotou považovat návrh změn za životaschopný,“ sdělil Daniel Morys, generální ředitel Dopravního podniku Ostrava.

Všechny důležité informace, včetně upraveného plánu sítě linek a aktualizovaného elektronického vyhledávače spojení, jsou dostupné na webových stránkách: dpo.cz/ostravskemetro. Ve vyhledávači si každý zájemce může otestovat, zda a jak se změní jeho cestování městskou hromadnou dopravou po zavedení změn.

(hav, grafika: návrh nového linkového vedení)